MERCEDES BENZ AXOR

MERCEDES BENZ Axor

Zabierze wszystko, co trzeba. Axor sobie poradzi.

Ekonomiczność pojazdu ciężarowego uzależniona jest od wielu czynników. W średniodystansowym transporcie dalekobieżnym i w ciężkim transporcie dystrybucyjnym decydującym czynnikiem jest ładowność. Axor skonstruowany został właśnie do takich zadań i duża ładowność jest jedną z jego największych zalet. Umożliwiła ją zdecydowana redukcja masy własnej pojazdu - już sama skrzynia biegów z biegiem bezpośrednim pozwala zmniejszyć masę własną nawet o 30 kg. Wysoka ekonomiczność Axora jest też zasługą jego szczędnych, trwałych i elastycznych 6-cylindrowych silników rzędowych, specjalnej konfiguracji układu napędowego, wytrzymałych mechanizmów i niezwykle długich odstępów pomiędzy przeglądami technicznymi. Nie można zapominać o BlueTec - przyszłościowej technologii SCR marki Mercedes-Benz dla silników Diesla ciężkich pojazdów użytkowych. Pozwala ona spełnić wymagania ostrzejsze od wymagań obowiązującej normy emisji spalin Euro 4. Na życzenie dostępne są już teraz silniki Euro 5 o mocy 265kW (360KM) i wyższej. Axor spełnia również najwyższe wymagania pod względem bezpieczeństwa, komfortu i wyposażenia. W ramach wyposażenia standardowego otrzymają Państwo na przykład świecące silnym światłem reflektory z przeźroczystymi szkłami.

Atrakcyjność wnętrza Axora wzrasta dzięki dostosowanym do przewidywanego zastosowania pojazdu kokpitom, wzorcowej funkcjonalności i komfortowym łóżkom. Motywacja jest przecież jednym z ważnych czynników ekonomiczności.

Axor - Silniki

Optymalne rozwiązanie zespołu napędowego.

Sześć poziomów mocy w silnikach Euro 4 lub Euro 5.

Moment obrotowy powinien być najwyższy w przedziale, w którym zużycie paliwa jest najniższe. Zgodnie z tą zasadą 6-cylindrowe silniki rzędowe o pojemności 6, 7 lub 12 l osiągają maksymalny moment obrotowy bardzo wcześnie, przy prędkościach obrotowych wynoszących od 1100 1/min do 1600 1/min. Moment obrotowy wynosi od 850 Nm w silniku o mocy 175 kW (238 KM) do 2100 Nm w silniku o mocy 315 kW (428KM). Do szczególnie ciężkich zadań przeznaczony jest silnik Axora o najwyższej mocy - 315 kW (428KM) - dostępny także dla podwozi ciężarowych Axora.

System sterowania pracą silnika Telligent - inteligentne zarządzanie się opłaca.

Perfekcyjny proces spalania jest podstawą pracy oszczędnego, efektywnego i czysto pracującego silnika. Regulację tego kompleksowego procesu przejmuje system sterowania pracą silnika Telligent. Na podstawie stale monitorowanych danych dotyczących ciśnienia powietrza, ciśnienia ładowania, temperatury silnika, paliwa i powietrza dolotowego, oblicza w każdej sytuacji najlepszy moment wtrysku i optymalną ilość wtryskiwanego paliwa oraz precyzyjnie dobiera czas trwania wtrysku. Układ “pompa wtryskowa-przewód-wtryskiwacz”, 6-otworowe dysze wtryskiwacza w silnikach o mocy 265 kW (360KM) i wyższej bądź 5-otworowe dysze wtryskowe w silnikach o mocy 240 kW (326KM), a także ogromne ciśnienie wtrysku wynoszące do 2200 barów, pozwalają na uzyskanie najwyższej wydajności. Rezultat: niskie zużycie paliwa, niższa emisja tlenków azotu i cząsteczek stałych oraz rozwój mocy, który zachwyca nawet doświadczonych kierowców.

Czynności konserwacyjne - im mniej, tym lepiej.

Pierwszy przegląd? A co to takiego? W Axorze z silnikiem o mocy 265 kW (360KM) i wyższej udało się uniknąć tego, co w przypadku wielu pojazdów ciężarowych jest złem koniecznym. Odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi wynoszą w transporcie dalekobieżnym 100 000 km. W Axorze z silnikiem o mocy do 240 kW (326KM) standardowo, a w pozostałych modelach opcjonalnie, w połączeniu z układem hamulcowym Telligent, dostępny jest system serwisowania Telligent, który pozwala na wydłużenie odstępów pomiędzy przeglądami nawet do 120 000 km. System serwisowania Telligent uwzględnia rzeczywiste obciążenie pojazdu i rzeczywiste zużycie materiałów eksploatacyjnych oraz umożliwia zindywidualizowane wyznaczanie terminów przeglądów technicznych. Termin wymiany oleju zależy od jego zużycia, a nie od licznika kilometrów. Dodatni bilans eksploatacji Axora jest też oczywiście zasługą jego innych zalet: trwałości podzespołów lub materiałów eksploatacyjnych (na przykład łożysk bezobsługowych), które bez obsługi wytrzymują cały okres eksploatacji pojazdu mercedes

Axor - Kabiny

Praca jest wystarczająco ciężka.

Dopracowane kabiny kierowcy.

Od razu widać, że w Axorze dopracowany został każdy detal. Wzrok przyciągają na przykład deflektory zapewniające lepsze właściwości aerodynamiczne i zmniejszające zanieczyszczenie drzwi, a także zderzaki z lekkiego tworzywa sztucznego. Uwagę zwracają również silnie świecące reflektory z przeźroczystymi szkłami, lepiej oświetlające jezdnię. Na życzenie otrzymają Państwo reflektory ksenonowe, świecące jeszcze intensywniejszym światłem. Duże, antypoślizgowe stopnie i szeroko otwierane drzwi czynią wchodzenie do kabiny Axora bardzo wygodnym. Doskonałą widoczność zapewniają: duża szyba przednia, obniżone szyby boczne, lusterka z regulowanym ręcznie ogrzewaniem, szerokokątne lusterko zewnętrzne i lusterko rampowe.

Kabiny kierowcy odpowiednie do zastosowań pojazdu.

Warianty kabin kierowcy zawierają idealne rozwiązania do każdego zastosowania pojazdu - zarówno w średniodystansowym transporcie dalekobieżnym, kiedy regularnie nocują Państwo na trasie, jak i w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, gdy jeżdżą Państwo wyłącznie w dzień. Przestronna kabina typu L jest standardowo wyposażona w wygodne łóżko standardowe. Oferujemy też kabinę typu L z wysokim dachem, w której można wygodnie stanąć. W tym wariancie, na życzenie dostępne jest również drugie, górne łóżko komfortowe. Kompaktowa i lekka kabina kierowcy typu S zapewnia w ciężkim transporcie dystrybucyjnym większą ładowność.Kabina typu S z przedłużeniem ściany tylnej daje większą przestrzeń i dodatkowe półki za siedzeniami.

Kokpity odpowiednie do zastosowań pojazdu.

W Mercedesach Axor z silnikami o mocy do 240 kW (326 KM) oferujemy trzy warianty kokpitu: dystrybucyjny, dla transportu dalekobieżnego i komfortowy. Dla pojazdów z silnikami o mocy 265 kW (360 KM) i wyższej dostępne są dwa warianty kokpitu: kokpit dla transportu dalekobieżnego i kokpit komfortowy. Dostosowane do przewidywanych zastosowań pojazdu warianty kokpitu wyróżniają się harmonijnie zaokrąglonymi kształtami i praktycznymi półkami oraz ergonomicznym rozmieszczeniem elementów obsługowych w zasięgu ręki kierowcy - od półki DINA4 na desce rozdzielczej, poprzez uchwyt na długopis i popielniczkę, po elementy obsługowe ogrzewania i klimatyzacji oraz przełącznik blokady mechanizmu różnicowego. Dzięki umieszczonym na środku deski rozdzielczej uchwytom na kubek i napoje dla kierowcy i pasażera w każdej chwili można ugasić pragnienie. Osobom szczególnie wrażliwym na piękno polecamy także elementy dekoracyjne z drewna lub szczotkowanej stali.

Doskonałe fotele.

Ludzki organizm nie jest przystosowany do długiego siedzenia. Tym ważniejsze jest uczynienie siedzenia jak najwygodniejszym. Jeśli kierowca pokonuje setki kilometrów, wzorcowe pod względem ergonomicznym fotele są szczególnie ważnym czynnikiem wspomagającym jego samopoczucie, wydajność podczas pracy i uwagę. MERCEDES Axor wyposażony jest standardowo w amortyzowany pneumatycznie standardowy fotel kierowcy, który dzięki szerokim możliwościom ustawień umożliwia wybór indywidualnie dobranej pozycji siedzącej. Fotele Axora są atrakcyjne także dzięki nowoczesnym wzorom tkaniny tapicerki. Jeszcze bardziej komfortowy jest, oferowany na życzenie dla kierowcy i pasażera, amortyzowany pneumatycznie fotel komfortowy. Swoją nadzwyczajną, zapobiegającą chorobom zawodowym ergonomię, fotel komfortowy zawdzięcza ścisłej współpracy jego konstruktorów z ekspertami niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców “Aktion Gesunder Rücken e.V.” (AGR).Maksimum komfortu zapewnia jednak dostępny na życzenie klimatyzowany fotel pneumatyczny, który precyzyjnie odprowadza ciepło powstające podczas siedzenia, nie powodując niemiłych przeciągów w okolicach dolnej części pleców.

Komfortowa obsługa.

Wdrzwiach umieszczony został panel obsługowy z łatwymi w obsłudze przyciskami dla wielu funkcji. Inne elementy drzwi, to oprócz wygodnego podłokietnika, przede wszystkim umieszczone w przedniej części drzwi kierowcy i pasażera kuliste dysze powietrzne, umożliwiające precyzyjną regulację strumienia powietrza. Po pierwsze zapobiegają one zaparowywaniu szyb bocznych, po drugie dostarczone przez nie ciepłe powietrze tworzy przy niskiej temperaturze zewnętrznej swego rodzaju “kurtynę termiczną”, oddzielającą wnętrze kabiny od szyby, a po trzecie, latem kierowca może ustawić nawiew świeżego, chłodnego powietrza. Otwarta kieszeń z uchwytem na butelki oraz powierzchnie pokryte odpornymi na zarysowania materiałami stanowią uzupełnienie całości.

Czytelne wskaźniki.

Prędkość pojazdu, prędkości obrotowe silnika, zawartość zbiornika paliwa, ciśnienie układu hamulcowego - niemalże nieodbijająca światła, zintegrowana tablica wskaźników przekazuje wszystkie najważniejsze informacje o pojeździe szybko i zrozumiale.Wokreślonych konfiguracjach wyposażenia dostępny jest wyświetlacz graficzny. Jego zmienny, zielony obszar prędkości obrotowych pomaga oszczędzać olej napędowy. Wyświetlacz pokazuje też uzupełnione o opisy meldunki o usterkach oraz - na życzenie - dane dotyczące naczepy.

Spanie dla zaawansowanych.

Łóżka dostępne dla kabiny kierowcy typu L Axora rzeczywiście zasługują na to określenie. Na dole wygodne łóżko standardowe z jednoczęściowym materacem sprężynowym, na górze, w wyposażeniu dodatkowym kabiny typu L z wysokim dachem, łóżko komfortowe z elastycznym, dopasowującym się do ciała stelażem z elastycznych listew i wysokogatunkowym materacem z pianki. Przesuwne elementy nośne stelaża można ustawić odpowiednio do masy ciała i dopasować do poszczególnych jego części. Materace łóżek Axora można zabierać ze sobą przy zmianie pojazdu. Dzięki temu śpi się zawsze we własnym łóżku. Pod dolnym łóżkiem znajdują się jeszcze trzy pojemne schowki.W Axorze o mocy 265 kW(360 KM) wyższej, w środkowym schowku można na życzenie umieścić lodówkę. Również na życzenie, zamiast górnego łóżka oferujemy półkę na bagaż. Szczególny komfort w kabinie typu L daje element obsługowy na słupku C, służący do regulacji oświetlenia wewnętrznego, montowanego na życzenie ogrzewania dodatkowego i budzika - bez wstawania z łóżka. W kabinach z wysokim dachem umożliwia on również regulację standardowego dachu uchylnego z tworzywa sztucznego (lub na życzenie ze szkła).

Tags: , ,